Absolvent predstavuje odborníka s multidisciplinárnym presahom s technickými a medicínskymi vedomosťami. Vie aplikovať a interpretovať poznatky o moderných technických prostriedkoch biomedicíny, diagnostických, liečebných a rehabilitačných prístrojoch, ich bezpečného použitia a trende ich vývoja.
Po absolvovaní štúdia je schopný odborne komunikovať a spolupracovať s odborným zdravotníckym personálom, pričom obohacuje lekársku prax o znalosti o lekárskej technike a jej aplikáciách, moderných prostriedkoch biomedicíny, o princípoch ich činnosti, podmienkach prevádzky a ich bezpečného použitia pre diagnostické a liečebné účely. Je spôsobilý posúdiť funkčnosť technických i počítačovo podporovaných zariadení v daných podmienkach zdravotníckych zariadení alebo iných prevádzok. Absolvent nadobúda predpoklady na samostatnú a kreatívnu prácu pri technologických inováciách, vie koncipovať a riešiť úlohy z technickej praxe, je spôsobilý posúdiť funkčnosť technických i počítačovo podporovaných zariadení v daných podmienkach zdravotníckych zariadení alebo iných prevádzok.
- návrh a hodnotenie multidisciplinárnych biomedicínskych riešení v oblasti prístrojovej techniky a informačných technológií;
- formulácia odporúčaní pre rozvoj biomedicínskeho inžinierstva;
- stanovenie vedeckých a praktických predpokladov riešenia biomedicínskych problémov.
- realizácia a hodnotenie pokročilých zapojení medicínskych zariadení;
- implementácia informačných systémov v medicíne;
- realizácia numerických simulácií biomedicínskych problémov;
- realizácia prostriedkov spracovania biomedicínskych signálov a obrazov;
- vytváranie návodov, projektov realizácie a hodnotiacich postupov k činnostiam v rámci biomedicínskeho inžinierstva.
- odborná komunikácia s medicínskym prostredím;
- vysoký stupeň samostatnosti a zodpovednosti pri riešení špecifických problémov medicínskeho prístrojového vybavenia v dynamicky sa rozvíjajúcom odvetví v známom aj neznámom prostredí;
- schopnosť tímovej práce v multidisciplinárnom prostredí;
- schopnosť iniciatívne a zodpovedne viesť kolektív;
- kreatívne, analytické a kritické myslenie;
- odborná prezentácia výsledkov vlastného štúdia alebo praxe;
- záujem o osobný rast s vysokým stupňom autonómie.
VEDOMOSTI | ZRUČNOSTI | KOMPETENCIE | ||
---|---|---|---|---|
Všeobecné | Odborné | Kognitívne | Praktické | |
• prehĺbenie vedomostí teoretického základu technických disciplín na úrovni hodnotenia; • prehĺbenie vedomostí teoretického základu medicínskych disciplín na úrovni hodnotenia; • prehĺbenie vedomostí teoretického základu z oblasti informačných technológií na úrovni hodnotenia. | • integrácia technických a medicínskych poznatkov; • odborné a metodologické vedomosti o špeciálnej diagnostickej, terapeutickej a rehabilitačnej technike a jej použití v zdravotníctve slúžiace ako základ pre inovácie a originalitu v praxi a výskume; • odborné a metodologické vedomosti o informačných technológiách v zdravotníctve slúžiace ako základ pre inovácie a originalitu v praxi a výskume. | • návrh a hodnotenie multidisciplinárnych biomedicínskych riešení v oblasti prístrojovej techniky a informačných technológií; • formulácia odporúčaní pre rozvoj biomedicínskeho inžinierstva; • stanovenie vedeckých a praktických predpokladov riešenia biomedicínskych problémov. | • realizácia a hodnotenie pokročilých zapojení medicínskych zariadení; • implementácia informačných systémov v medicíne; • realizácia numerických simulácií biomedicínskych problémov; • realizácia prostriedkov spracovania biomedicínskych signálov a obrazov; • vytváranie návodov, projektov realizácie a hodnotiacich postupov k činnostiam v rámci biomedicínskeho inžinierstva. | • odborná komunikácia s medicínskym prostredím; • vysoký stupeň samostatnosti a zodpovednosti pri riešení špecifických problémov medicínskeho prístrojového vybavenia v dynamicky sa rozvíjajúcom odvetví v známom aj neznámom prostredí; • schopnosť tímovej práce v multidisciplinárnom prostredí; • schopnosť iniciatívne a zodpovedne viesť kolektív; • kreatívne, analytické a kritické myslenie; • odborná prezentácia výsledkov vlastného štúdia alebo praxe; • záujem o osobný rast s vysokým stupňom autonómie. |