Absolvent predstavuje kvalifikovaného odborníka erudovaného v oblasti teoretickej elektrotechniky. Absolvent je pripravený na prezentáciu výsledkov dosiahnutých v rámci študovaného programu pred širokou odbornou verejnosťou. Je schopný prezentácie dosiahnutých výsledkov na odborných vedeckých sympóziách, konferenciách a workshopoch. Disemináciu výsledkov vedecko-výskumnej činnosti absolvent dokáže interpretovať nielen v materinskom, ale aj vo vybranom svetovom jazyku. Okrem prezentácie dosiahnutých výsledkov je schopný taktiež primerane tieto konfrontovať s odborným publikom.
Aplikáciou nadobudnutých vedomostí dokáže, skúmané problémy analyzovať a hodnotiť, pričom spoločným menovateľom jeho práce je kreativita a tvorba, na najvyššej kognitívnej úrovni. Riešenie úloh a s tým spätých problémov, vníma ako výzvu. Výsledky svojej práce a taktiež iných odborných prác, vie zhodnotiť validným, reliabilným a transparentným prístupom. V procese konfrontácie výsledkov a zároveň v pedagogickom procese, vo vzťahu k študentom nižších stupňov štúdia, používa konštruktívnu spätnú väzbu. Z pohľadu akceptácie jeho výkonu, kladie maximálny dôraz na presnosť a kvalitu svojich výstupov.
Dokáže riešiť zložité problémy z predmetnej oblasti, samostatným aktívnym prístupom k riešenému problému. Na dosiahnutie cieľov vie erudovane využívať potenciál výpočtovej techniky a dostupnej študovanej literatúry. Prepája analytické a syntetické spôsoby myslenia a implementácie týchto prístupov k riešenej úlohe, pričom dokáže k skúmanému problému zaujať písomné stanovisko vo forme kvalitných odborných publikácií, prác a prezentácií svojej činnosti. V oblasti teoretickej elektrotechniky je skúseným a žiadaným odborníkom a jeho uplatniteľnosť na trhu práce je pomerne ľahká.
Analyzovanie a diferencovanie vedomostí nadobudnutých najmä prostredníctvom samoštúdia a aktívneho prístupu pri vyhľadávaní relevantných informácií z dôveryhodných zdrojov.
Kritické hodnotenie nadobudnutých výsledkov. Posudzovanie na základe stanovených kritérií a prostredníctvom platných noriem. Nadobudnutie schopnosti hodnotenia a argumentácie, rozlíšenia relevantných a nepotvrdených záverov.
Schopnosť spájať individuálne prvky do súvislého funkčného celku. Na základe nadobudnutých vedomostí pomocou analytického prístupu, využitie syntézy v procese vytvorenia nového, resp. odlišnej, novej formy, ako dôkaz využitia najvyššej mentálnej funkcie.
VEDOMOSTI | ZRUČNOSTI | KOMPETENCIE | ||
---|---|---|---|---|
Všeobecné | Odborné | Kognitívne | Praktické | |
• hlboké teoretické a metodologické vedomosti z kľúčových oblastí teoretickej elektrotechniky na úrovni súčasného stavu poznania a ich prepojenie na oblasti nedeštruktívneho vyšetrovania materiálov a biomedicínskeho inžinierstva; • vedomosti o aktuálnych inovačných stratégiách na národnej a medzinárodnej úrovni. | • odborné a metodologické vedomosti z interdisciplinárnych oblastí podľa zamerania dizertačnej práce slúžiace ako základ pre inovácie a originalitu vo výskume a v praxi: aplikovaný elektromagnetizmus, vlnové procesy v látkach, nedeštruktívne prostriedky vyšetrovania materiálov, elektromagnetické pole a biologické systémy, špeciálne elektromagnetické meracie metódy v biomedicíne, analýza a spracovanie signálov v biomedicíne; • systematické porozumenie odboru teoretická elektrotechnika a príbuzných oblastí v kontexte metód vedeckého bádania. | • vytváranie a formulácia nových hypotéz, úsudkov a stratégií v oblasti teoretickej elektrotechniky a nadväzujúcich interdisciplinárnych oblastiach nedeštruktívneho vyšetrovania materiálov a biomedicínskeho inžinierstva; • vyhodnocovanie teórií, konceptov a inovácií v oblasti teoretickej elektrotechniky a nadväzujúcich interdisciplinárnych oblastiach nedeštruktívneho vyšetrovania materiálov a biomedicínskeho inžinierstva. | • aplikácia vlastných zistení vyplývajúce z teoretickej analýzy a vlastného vedeckého bádania interdisciplinárneho charakteru prepájajúceho teoretickú elektrotechniku a materiálové inžinierstvo / biomedicínske inžinierstvo s potenciálom recenzného publikovania na národnej alebo medzinárodnej úrovni; • návrh, overovanie a implementácia nových výskumných a pracovných postupov s cieľom posunúť hranice poznania v predmetnej oblasti. | • kritické, nezávislé a analytické myslenie v nepredvídateľných a meniacich sa podmienkach; • syntéza nových a zložitých konceptov; • zohľadňovanie spoločenských , vedeckých a etických aspektov pri smerovaní ďalšieho vývoja spoločnosti; • schopnosť prezentovať výsledky výskumu a vývoja pred odbornou i laickou komunitou; • zodpovedné vodcovstvo v oblasti teoretickej elektrotechniky; • riadenie kolektívov a projektov; • plánovanie vlastného rozvoja a rozvoja spoločnosti v kontexte udržateľného vedecko-technického pokroku. |